Повернутися до звичайного режиму

/Files/images/2022- методтема.jpg

Заходи педагогічного колективу щодо реалізації методичної теми:

«Реалізація сучасних педагогічних технологій освіти на засадах компетентнісного підходу в контексті положень «Нової української школи».

Термін реалізації: 2022/2027 роки

Мета роботи:

удосконалення професійної компетентності кожного вчителя, підвищення науково-теоретичного й загально - культурного рівня, психолого-педагогічної підготовки та професійної майстерності, розвиток їх творчої ініціативи, формування в них готовності до самовдосконалення, самоосвіти розвитку, здатності вчитися упродовж життя, діяти та самостійно приймати рішення у різних життєвих ситуаціях.

Завдання:

1. Створення умов для постійного творчого та фахового зростання кожного педагога.

2. Забезпечення професійної самореалізації педагогічних працівників та утвердження їхнього високого соціального статусу в суспільстві.

3.Застосуванняв педагогічній практиці інноваційних технологій.

Пріоритети:

оновлення ролі вчителя як висококваліфікованого фахівця, який володіє значним арсеналом інноваційних технологій організації освітнього процесу.

ЕТАПИ РОБОТИ НАД МЕТОДИЧНОЮ ТЕМОЮ:

І ЕТАП.

Діагностично- теоретичний (2022/2023 н.р.) – діагностика творчого потенціалу вчителя для створення атмосфери міжособистісної взаємодії суб'єктів освітнього процесу, дослідження рівня професійної майстерності, потреб та інтересів педагогічного колективу.

ІІ ЕТАП.

Практично - діяльнісний (2023/2024 н.р.) – розроблення тактики та стратегії реалізації проблеми, вивчення науково-теоретичних засад, формування професійної компетенції вчителя, її сутності, структури, змісту, теоретично дослідити проблему шляхом проведення засідань педрад, семінарів, методичних об'єднань, індивідуальних консультацій, самоосвіти .

ІІІ ЕТАП.

Апробаційно - впроваджувальний (2024/2025 – 2025/2026 н.р.) - вивчення досвіду роботи педагогів щодо реалізації методичної теми і виявлення труднощів з подальшою їх корекцією, апробація моделі формування вчителя як високо компетентного фахівця, набуття власного досвіду.

ІV ЕТАП.

Узагальнюючий, підсумковий (2026/2027 н.р.) – узагальнення та аналіз результатів опанування методичною темою, систематизація накопиченого досвіду в закладі освіти. Підбиття підсумків роботи над методичною темою в школі.

ОЧІКУВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ РОБОТИ НАД МЕТОДИЧНОЮ ПРОБЛЕМНОЮ ТЕМОЮ

1. Підвищення педагогічної майстерності вчителів через оптимальну структуру науково-методичної роботи, удосконалення професійної компетентності кожного вчителя, розвитку їх творчої ініціативи.

2. Упровадження в освітній процес досягнень перспективного педагогічного досвіду, інноваційних проєктів, новітніх технологій та забезпечення їх практичної реалізації.

3. Забезпечення реалізації принципів гуманізації, демократизації та спрямованість процесу навчання на розвиток особистості учня. Встановлення пріоритету уроку як засобу соціалізації учнів.

4. Створення методичного супроводу роботи молодих вчителів щодо успішної адаптації до роботи в школі та підвищення рівня професійної компетентності.

5. Активізація видавничої діяльності вчителів та участь в інноваційній та дослідно-експериментальній роботі.

6. Підвищення ІКТ – компетентності педагогів із метою ефективної інформатизації освітнього процесу.

7. Удосконалення контрольно-оцінювальної діяльності в процесі навчання з урахуванням сучасних досягнень педагогіки.

8. Здійснення психолого-педагогічного супроводу освітнього процесу.

9. Удосконалення системи науково-методичної роботи.

10. Поширення за межами школи кращого досвіду, створеного у середині колективу.

ПЛАН РОБОТИ НАД МЕТОДИЧНОЮ ТЕМОЮ

«Реалізація сучасних педагогічних технологій освіти на засадах компетентнісного підходу в контексті положень «Нової української школи».

І ЕТАП: 2022/2023 навчальний рік - діагностично-теоретичний

(діагностика творчого потенціалу вчителя для створення атмосфери міжособистісної взаємодії суб'єктів освітнього процесу, дослідження рівня професійної майстерності, потреб та інтересів педагогічного колективу)

Мета:

сформувати особисту потребу та психологічну готовність педагогів до підвищення професійної компетентності та роботи над єдиною методичною темою школи.

Завдання:

- психологічне, організаційне, науково-методичне й матеріально- технічне забезпечення умов роботи над реалізацією нової методичної проблеми;

- опанування навичок впровадження нових педагогічних технологій освітньої діяльності;

- моніторинг аналізу роботи, вивчення рівня навичок досягнень учнів, їх вихованості, розвитку;

- осмислення кожним педагогом власного досвіду у контексті обраної теми.

Зміст роботи:

1. Складання програми дослідження визначеної проблеми, забезпечення послідовності накреслених заходів, їх взаємодія з іншими напрямами педагогічного процесу.

2. Вивчення науково-методичної літератури з проблеми.

3. Визначення напрямків діяльності предметних методичних об’єднань, творчих груп щодо реалізації проблемної теми.

4. Ознайомлення педагогів з існуючим педагогічним досвідом з даної проблемної теми.

5. Діагностування педагогів з метою вивчення рівня обізнаності та володіння діяльнісним підходом, інноваційними технологіями у навчально-виховному освітньому процесі.

6. Підготовка та проведення семінарів, круглих столів, засідань педагогічних та методичних рад з відповідною тематикою.

Форми роботи:

діагностування, теоретичні семінари, консультації, самоосвіта, планування, моделювання.

Очікувані результати:

Психологічна готовність вчителів до підвищення фахової майстерності, професійної компетентності в процесі роботи над методичною проблемною темою.

Обговорення форм роботи над поставленими питаннями.

Сприйняття кожним членом педагогічного колективу необхідності роботи в цьому напрямку.

№ з/п Термін Зміст роботи Форми і методи роботи Відповідальний
1. Серпень 2022
Затвердження нової методичної проблеми «Реалізація сучасних педагогічних технологій освіти на засадах компетентнісного підходу в контексті положень «Нової української школи»
Питання для обговорення: 1.Психологічне та організаційне забезпечення умов роботи над методичною темою.
2. Науково-методичне й матеріально-технічне забезпечення умов роботи над методичною темою.
3. Ознайомлення членів педагогічного колективу з теоретичними аспектами упровадження методичної проблеми школи.
Педагогічна рада Адміністрація школи, члени МР
2. Грудень 2022
Педагогічна студія « Професійна компетентність учителя: інноваційні підходи. Навчаючи інших, навчаюсь сам»
Питання для обговорення: 1. Ключові компетентності, якими повинен володіти сучасний вчитель.
2. Особливості створення фрагментів уроків за допомогою сервісів Google та використання їх у освітньому процесі.
3. Створення вчителями власних проектів (майстер-клас).
4. Топ-10 сучасних форм із використанням гаджетів на уроках.
Круглий стіл Заступник директора з НВР Коваленко Л.О.,
творча група: Барська О.С., Кум О.А., Літвінова Р.О.,
Кругова Т.В.
3. Лютий 2023
«Інноваційні підходи до організації освітньо – виховної діяльності , спрямовані на самовизначення , самореалізацію особистості»
Питання для обговорення: 1. Партнерство для створення освітнього простору. Взаємозв’язок компетентностей вчителя і учня.
2.Основні методи самостійної підготовки учнів до освітнього процесу.
3.Метод проєктів як шлях формування компетентного учня, самореалізації особистості.
Семінар-практикум Заступник директора з НВР
Семіног О.В., творча група:
Куліш І.Л, Белюченко І.В.,
Угрин М.М., Павлова І.В.
4. Квітень 2023
«Інноваційні методики для пізнавального розвитку особистості дитини молодшого шкільного віку»
Питання для обговорення: 1. Інноваційні технології у початковій школі.
2. Створення на уроках ситуацій зацікавленості теоретичним матеріалом. 3. Роль професіоналізму вчителя у формуванні мотивації навчальної діяльності школяра та його особистості.
Педагогічний семінар Заступник директора з НВР Коваленко Л.О.,
творча група:
Жилко Л.О., Лемешко Д.В., Пащенко Г.В.
5. Травень 2023 «Забезпечення психолого-педагогічних умов для формування творчої особистості учнів, педагогічної творчості вчителів».
Питання для обговорення:
1.Психологічні проблеми мотивації пізнавального розвитку для формування творчої особистості учнів. 2. Особливості організації роботи з обдарованими дітьми.
3.Особливості педагогічного спілкування. Етика взаємин вчителя з учнем.
Психолого – педагогічний семінар Заступник директора з НВР
Семіног О.В., практичний психолог Куліш А.О., творча група: Гладченко О.А., Шевченко Н.М.
Кiлькiсть переглядiв: 1890