Якщо ми з вами пригадаємо, коли в перший раз познайомились з книгою, то виявиться, що книга потрапила нам в руки ще задовго до того, як ми навчились читати.
Спочатку нам читали дорослі або старші сестри і брати. Всі ми любили слухати читання казок, оповідань, віршів. З великим задоволенням багато разів ми розглядали малюнки в книжках. Ще не вміє читати, ми вже потоваришували з книгою. У нас з'явились улюблені герої, улюблені книги.
З тих пір, як ми навчились читати, книга назавжди увійшла в наше життя і стала кращим учителем, вірним другом і добрим порадником в усі тяжкі хвилини життя.
Чим більше ми вчимось, тим більше ми старішаємо, тим більше потрібна нам книга, тим більше ми розуміємо, що всі знання і досвід, набуті людьми, містяться в книгах.
Про все, що оточує нас, про всі явища і закони природи ми пізнаємо із книг. При допомозі книги ми можемо здійснити любу подорож, побувати в любій країні. А з якими чудовими людьми ми знайомимося в книгах.
На зміну улюбленим героям із наших перших книжок: доброму лікарю Айболіту, Попелюшці, Коту у чоботах і багатьом іншим, приходять нові літературні герої, вчинки яких викликають в нас бажання бути такими ж, як вони.
Як спонукати дитину почати читати. 10 порад, як спонукати дитину (почати) читати.
1.Читайте дитині вголос, навіть після того, як вона навчиться читати самостійно – якнайдовше, доки вам обом це до вподоби.
2.Обговорюйте прочитане: що сподобалося? що було нудним? чому?
3.Читайте самі – діти наслідують дорослих, а не роблять, що ті їм кажуть. Обговорюйте також і ті книжки, що ви читаєте для себе та як вони на вас впливають.
4. На перших батьківських зборах поруште питання щодо читання на всіх уроках. Дітям необхідно читати з усіх предметів, а не лише на заняттях із рідної мови.
5. Навідайтеся до бібліотеки: там є не тільки чимало різних книжок (не бійтеся спробувати щонайрізноманітніші!), а й найкращі у світі порадники – бібліотекарі.
6.Читайте не лише художню літературу: спробуйте інші жанри, серії книжок, енциклопедії, будь-що, аби воно тільки було текстом. Бодай візьміть кулінарну книгу й приготуйте щось разом із дитиною.
7. Скористайтеся методом підкупу: нехай обсяг кишенькових грошей, які дитина отримує щотижня, залежатиме від обсягу прочитаного чи півгодини читання «коштуватимуть» півгодини ігор.
8. Ретельно вибирайте книжки для дитини: не тільки з того, що ви читали у дитинстві, а шукайте з-поміж свіжовиданих книжок, які є ближчими сьогоднішнім дітям. Зверніться по пораду до бібліотекаря, продавця у книгарні, стежте за рецензіями, відгуками і теле- чи радіопрограмами.
9. Варто, щоб обидвоє батьків (часто) говорили про читання, лише тата чи мами не досить.
10. Спробуйте книжки у різних формах – паперові, електронні книжки на мобільному телефоні або планшеті, аудіо книжки, слухайте читання книжок «з продовженням» по радіо. А також не пропускайте екранізації книжок, наприклад, «Голодні ігри».