Нормативна база
Методичні рекомендації МОН щодо особливостей організації освітнього процесу дітей з особливими освітніми потребами в закладах загальної середньої освіти У 2022/2023 НАВЧАЛЬНОМУ РОЦІ
Методичні рекомендації МОНУ "Щодо організації навчання осіб з особливими освітніми потребами у закладах загальної середньої освіти у 2021/2022 навчальному році"
Постанова КМУ від 15.09.2021 № 957 "Про затвердження Порядку організації інклюзивного навчання у закладах загальної середньої освіти
Що таке інклюзивне навчання? Згідно з ЮНЕСКО інклюзивне навчання – це «процес звернення і відповіді на різноманітні потреби учнів через забезпечення їхньої участі в навчанні, культурних заходах і житті громади та зменшення виключення в освіті та освітньому процесі».
Метою інклюзивного навчання є покращання освітнього середовища, в якому вчитель і учні відкриті до різноманіття, де гарантується забезпечення потреб учнів і повага до їх здібностей та можливостей бути успішними.«Інклюзивне навчання – це комплексний процес забезпечення рівного доступу до якісної освіти дітям з особливими освітніми потребами шляхом організації їх навчання у загальноосвітніх навчальних закладах на основі застосування особистісно орієнтованих методів навчання, з урахуванням індивідуальних особливостей навчально-пізнавальної діяльності таких дітей» (Концепція розвитку інклюзивної освіти. Наказ МОН від 01.10.2010 № 912).