Одним із провідних видів пізнавальної діяльності в умовах роботи групи продовженого дня є самопідготовка.
Самопідготовка - одна з форм організації освітнього процесу в групі продовженого дня. Це обов'язкові щоденні заняття, на яких школярі самостійно виконують навчальні завдання в строго відведений час під керівництвом педагога-вихователя.
Мета самопідготовки – прищепити учням навички самоосвітньої роботи, яким у повсякденному житті надається величезне значення.
При цьому враховується вік школярів, їхні самоосвітні можливості, ефективність закріплення знань,отриманих на уроках, і вправи в їхньому практичному застосуванні.
Перед самопідготовкою в групі звичайно ставиться ряд конкретних завдань:
- розширення границь навчальної роботи;
- поглиблення змісту навчальних предметів;
- одержання доступних для самостійного засвоєння знань, умінь і навичок;
- закріплення й повторення вивченого на уроках матеріалу;
- тренування в застосуванні знань, умінь і навичок для їхнього міцного засвоєння;
- розвиток інтересу до навчання;
- придбання школярами навичок самостійної роботи;
- формування виконавських навичок.