Соціальний педагог – це фахівець із виховної роботи з дітьми, підлітками, молоддю, дорослими, який покликаний створювати сприятливі умови для розвитку та становленню особистості школяра.

Соціальний педагог- це одна із головних фігур , яка покликана об'єднати зусилля сім'ї, закладу освіти, громадськості для надання допомоги дитині.

Соціальний педагог Добровольська Олена Сергіївна

/Files/images/2022- Добровольська.jpg

Соціальний педагог відіграє різноманітні соціальні ролі:

- Посередника між дітьми і дорослими, між сім’єю і державними службами, організаціями і закладами, які повинні піклуватися про духовне, фізичне і психічне здоров’я дітей та підлітків;

- Адвоката: захисника інтересів, законних прав людини та її сім’ї; забезпечує соціальну справедливість, намагаючись допомогти людям реалізувати свої здібності, дати можливість використати свої знання та навики;

- Учасника спільної діяльності дітей, підлітків і дорослих та одночасно організатора цієї діяльності (робота соціального педагога спрямована на спонукання людини до дії, ініціативи, творчості);

- Помічника своїм клієнтам у вирішенні їх проблем, допомагати людям розширити їх компетенцію і розвинути здібність самим вирішувати свої проблеми;

- Психотерапевта і наставника сім’ї, дітей, молоді, оточуючих їх людей (соціальний педагог «супроводжує» сім’ю, турбується про її здоров’я, моральні, загальнолюдські цінності, про своєчасне вирішення проблем, що виникають);

- Конфліктолога, допомагає попереджувати і вирішувати конфліктні ситуації своїх клієнтів;

- Аніматора, спонукає людину до дії, сприяючи встановленню взаємовигідної взаємодії між особистістю і суспільством;

- Експерта в постановці соціального діагнозу і визначенні методів компетентного втручання, соціальної роботи з конкретним клієнтом;

- Суспільного діяча, підтримуючи, розвиваючи та очолюючи соціальні ініціативи громадян, спрямовані на оздоровлення оточуючого середовища.

Соціальний педагог – це педагогічний працівник, основна мета роботи якого полягає у забезпеченні соціально-правового захисту учнів школи та попередженнї впливу негативних соціальних чинників на формування та розвиток особистості дитини. У школі він є громадським інспектором з охорони дитинства.

Вивчає та оцінює особливості діяльності й розвитку учнів (вихованців), мікроколективу (класу чи референтної групи), шкільного колективу загалом, неформальних молодіжних об'єднань; адаптація дітей до умов перебування у закладі;

Мета соціально-психологічної служби:

· вивчення особливостей життєдіяльності та індивідуального розвитку особистості або групи;

· поліпшення психологічного клімату в педагогічному колективі;

· поліпшення психологічного клімату в учнівському колективах;

· профілактика негативних явищ та пропаганда здорового способу життя серед учнів, педпрацівників та батьків;

Завдання соціально-психологічної служби:

· сприяти поліпшенню соціально-психологічного клімату в учнівському, педагогічному та батьківському колективах;

· сприяти підвищенню психологічної культури всіх учасників освітнього процесу;

· розвиток творчих здібностей учнів;

· допомога в професійному та життєвому самовизначенні старшокласників.

Види роботи соціального педагога в школі:

- діагностична робота;

- прогностична робота;

- консультаційна робота;

-соціально-перетворювальна робота;

-профілактична (просвітницька) робота;

- навчальна діяльність;

- організаційно-методична робота;

- зв’язки з громодськістю.

/Files/images/2023- соц пед.png

Кiлькiсть переглядiв: 704