Соціальний педагог – це фахівець із виховної роботи з дітьми, підлітками, молоддю, дорослими, який покликаний створювати сприятливі умови для розвитку та становленню особистості школяра.
Соціальний педагог- це одна із головних фігур , яка покликана об'єднати зусилля сім'ї, закладу освіти, громадськості для надання допомоги дитині.
Соціальний педагог Добровольська Олена Сергіївна
Соціальний педагог відіграє різноманітні соціальні ролі:
- Посередника між дітьми і дорослими, між сім’єю і державними службами, організаціями і закладами, які повинні піклуватися про духовне, фізичне і психічне здоров’я дітей та підлітків;
- Адвоката: захисника інтересів, законних прав людини та її сім’ї; забезпечує соціальну справедливість, намагаючись допомогти людям реалізувати свої здібності, дати можливість використати свої знання та навики;
- Учасника спільної діяльності дітей, підлітків і дорослих та одночасно організатора цієї діяльності (робота соціального педагога спрямована на спонукання людини до дії, ініціативи, творчості);
- Помічника своїм клієнтам у вирішенні їх проблем, допомагати людям розширити їх компетенцію і розвинути здібність самим вирішувати свої проблеми;
- Психотерапевта і наставника сім’ї, дітей, молоді, оточуючих їх людей (соціальний педагог «супроводжує» сім’ю, турбується про її здоров’я, моральні, загальнолюдські цінності, про своєчасне вирішення проблем, що виникають);
- Конфліктолога, допомагає попереджувати і вирішувати конфліктні ситуації своїх клієнтів;
- Аніматора, спонукає людину до дії, сприяючи встановленню взаємовигідної взаємодії між особистістю і суспільством;
- Експерта в постановці соціального діагнозу і визначенні методів компетентного втручання, соціальної роботи з конкретним клієнтом;
- Суспільного діяча, підтримуючи, розвиваючи та очолюючи соціальні ініціативи громадян, спрямовані на оздоровлення оточуючого середовища.
Соціальний педагог – це педагогічний працівник, основна мета роботи якого полягає у забезпеченні соціально-правового захисту учнів школи та попередженнї впливу негативних соціальних чинників на формування та розвиток особистості дитини. У школі він є громадським інспектором з охорони дитинства.
Вивчає та оцінює особливості діяльності й розвитку учнів (вихованців), мікроколективу (класу чи референтної групи), шкільного колективу загалом, неформальних молодіжних об'єднань; адаптація дітей до умов перебування у закладі;
Мета соціально-психологічної служби:
· вивчення особливостей життєдіяльності та індивідуального розвитку особистості або групи;
· поліпшення психологічного клімату в педагогічному колективі;
· поліпшення психологічного клімату в учнівському колективах;
· профілактика негативних явищ та пропаганда здорового способу життя серед учнів, педпрацівників та батьків;
Завдання соціально-психологічної служби:
· сприяти поліпшенню соціально-психологічного клімату в учнівському, педагогічному та батьківському колективах;
· сприяти підвищенню психологічної культури всіх учасників освітнього процесу;
· розвиток творчих здібностей учнів;
· допомога в професійному та життєвому самовизначенні старшокласників.
Види роботи соціального педагога в школі:
- діагностична робота;
- прогностична робота;
- консультаційна робота;
-соціально-перетворювальна робота;
-профілактична (просвітницька) робота;
- навчальна діяльність;
- організаційно-методична робота;
- зв’язки з громодськістю.