ПРАКТИЧНИЙ ПСИХОЛОГ
Куліш Анастасія Олександрівна
Професійне кредо:
"Ідеал - у тобі самому. Перешкоди до його досягнення - в тобі самому. Ти - це той матеріал, з якого ти маєш створити цей ідеал".
Творче кредо:
"Пізнай себе і ти пізнаєш весь світ".
- бере участь у здійсненні освітньої, виховної роботи, спрямованої на забезпечення всебічного індивідуального розвитку учнів, педагогічних працівників, батьків, збереження їх повноцінного психічного здоров'я;
- проводить психолого-педагогічну діагностику готовності учнів, педагогічних працівників, батьків, до навчання та сприяє їх адаптації до нових умов освітнього процесу, допомагає у виборі навчального закладу згідно з рівнем психічного розвитку;
- розробляє та впроваджує розвивальні, корекційні програми навчально-виховної діяльності з урахуванням індивідуальних, гендерних, вікових особливостей учнів, педагогічних працівників, батьків;
- сприяє вибору учнями професій з урахуванням їх ціннісних орієнтацій, здібностей, життєвих планів і можливостей, готує учнів до свідомого життя;
- здійснює превентивне виховання, профілактику злочинності, алкоголізму і наркоманії, інших залежностей і шкідливих звичок серед підлітків;
- формує психологічну культуру учнів, педагогічних працівників, батьків або осіб, які їх замінюють, консультує з питань психології, її практичного використання в організації освітнього процесу.
Діяльність психолога досить різноманітна, адже вона має справу не тільки з дітьми різного віку, а і з їх батьками, що мають різний статус, освіту тощо та педагогічними працівниками. Причому кожна людина, з якою працює психолог, індивідуальна, унікальна, володіє тільки їй властивими рисами і якостями особистості.
Перша зустріч дитини і її батьків з психологом відбувається з перших днів перебування дитини в школі. Зміна звичайної, домашньої обстановки на шкільні стіни – це досить сильний стрес для дитини. Тому завдання батьків, вчителів та психолога створити всі умови для того, щоб процес адаптації пройшов якомога легше для дитини.
Проблеми, що виникають у дитини досить часто є наслідком внутрішніх проблем її батьків. Адже внутрішній стан мами, її невпевненість у собі, тривогу, страх дитина відчуває досить гостро. І як результат порушується гармонія у внутрішньому світі дитини, вона перестає відчувати себе комфортно, з’являються ті негативні прояви, які вже згадувались раніше. Психолог вчить батьків і дітей розуміти один одного.
Основні задачі роботи психолога у школі І ступеню:
- ознайомлення вчителів та батьків з особливостями мотиваційної та пізнавальної сфери учнів;
- визначення рівня адаптації учнів 1-х класів, виділення дітей "групи ризику";
- планування та проведення корекційно-розвивальної роботи з дітьми "групи ризику";
- визначення готовності учнів 4-х класів до переходу в основну школу.
Основні задачі роботи психолога у школі ІІ ступеню:
- визначення рівня адаптації учнів 5-х класів до навчання в основній школі;
-планування та проведення корекційно-розвивальної роботи з дітьми "групи ризику";
- профілактика агресивної поведінки, розвиток впевненості у собі;
-профілактика суїцидальної поведінки серед учнів;
-визначення професійних нахилів учнів 9-х класів для подальшого профільного навчання.
Основі задачі роботи психолога у школі ІІІ ступеню:
-покращення психологічного клімату у старших класах;
- пошук соціально-обдарованих учнів;
- супровід профільного навчання;
-сприяння професійному визначенню старшокласників, допомога в усвідомленні власних індивідуальних умінь та здібностей.
Основні задачі роботи психолога з педагогічним колективом і батьками учнів:
-створення соціально-психологічних умов для залучення родини до супроводу дитини в процесі навчання і виховання;
- ознайомлення педагогів, батьків з основами дитячої, педагогічної і соціальної психології.