Діяльність психолога досить різноманітна, адже він має справу не тільки з дітьми різного віку, а і з їх батьками, що мають різний статус, освіту тощо та педагогічними працівниками. Причому кожна людина, з якою працює психолог, індивідуальна, унікальна, володіє тільки їй властивими рисами і якостями особистості.

Перша зустріч дитини і її батьків з психологом відбувається з перших днів перебування дитини в школі. Зміна звичайної, домашньої обстановки на шкільні стіни – це досить сильний стрес для дитини. Тому завдання батьків, вчителів та психолога створити всі умови для того, щоб процес адаптації пройшов якомога легше для дитини.

Проблеми, що виникають у дитини досить часто є наслідком внутрішніх проблем її батьків. Адже внутрішній стан мами, її невпевненість у собі, тривогу, страх дитина відчуває досить гостро. І як результат порушується гармонія у внутрішньому світі дитини, вона перестає відчувати себе комфортно, з’являються ті негативні прояви, які вже згадувались раніше. Психолог вчить батьків і дітей розуміти один одного.

Основні задачі роботи психолога у школі І ступеню:

• ознайомлення вчителів та батьків з особливостями мотиваційної та пізнавальної сфери учнів;

• визначення рівня адаптації учнів 1-х класів, виділення дітей "групи ризику";

*планування та проведення корекційно-розвивальної роботи з дітьми "групи ризику";

• визначення готовності учнів 4-х класів до переходу в основну школу.

Основні задачі роботи психолога у школі ІІ ступеню:

• визначення рівня адаптації учнів 5-х класів до навчання в основній школі;

* планування та проведення корекційно-розвивальної роботи з дітьми "групи ризику";

* профілактика агресивної поведінки, розвиток впевненості у собі;

• профілактика суїцидальної поведінки серед учнів;

• визначення професійних нахилів учнів 9-х класів для подальшого профільного навчання.

Основі задачі роботи психолога у школі ІІІ ступеню:

• покращення психологічного клімату у старших класах;

• пошук соціально-обдарованих учнів;

• супровід профільного навчання;

• сприяння професійному визначенню старшокласників, допомога в усвідомленні власних індивідуальних умінь та здібностей.

Основні задачі роботи психолога з педагогічним колективом і батьками учнів:

• створення соціально-психологічних умов для залучення родини до супроводу дитини в процесі навчання і виховання;

• ознайомлення педагогів, батьків з основами дитячої, педагогічної і соціальної психології.

Кiлькiсть переглядiв: 2