/Files/images/2023- ПСИХ РОБОТА.jpg

У новому 2023/2024 навчальному році найголовнішим завданням соціально-психологічної служби – є забезпечення безпеки здобувачів освіти. Відповідно до Закону України «Про соціальні послуги» одним із чинників, що можуть зумовити складні життєві обставини, є шкода, завдана бойовими діями, збройним конфліктом чи тимчасовою окупацією.

Також завданнями соціально-психологічної служби є психологічний та соціально-педагогічний супровід дітей із сімей учасників бойових дій, психологічний і соціально-педагогічний супровід дітей із сімей, які мають статус внутрішньо переміщених осіб (ВПО), допомога дітям та сім’ям, які постраждали у військових конфліктах, допомога ветеранам і членам їхніх родин, самовдосконалення, розвиток власних здібностей і компетенцій, професійне самовизначення, психологічний супровід дітей з особливими освітніми потребами в умовах інклюзивної освіти, профілактика різних видів залежності (адиктивна поведінка), профілактика шкідливих звичок (вживання наркотичних речовин, напоїв, що містять алкоголь, тютюнопаління), формування культури здорового способу життя, домашнє насильство, булінг/кібербулінг, дитяча злочинність, торгівля людьми, суїцидальні нахили дітей.

Фаховий соціально-педагогічний патронаж забезпечує соціальний педагог – Добровольська О.С., практичний психолог Куліш А.О.

– ознайомлення педагогів з технологіями надання першої психологічної допомоги учасникам освітнього процесу та запровадження «Психологічної хвилинки» під час уроків;

– інформування з проблем торгівлі людьми;

– інформування з питань запобігання та протидії домашньому насильстві в умовах воєнного стану в Україні;

– формування у здобувачів освіти національних та європейських цінностей;

– інформування про вплив та наслідки вживання наркотичних, психоактивних речовин, алкоголю та тютюнопаління;

– ознайомлення учасників освітнього процесу із загрозами, які може нести інтернет (шахрайство, спам, кібербулінг тощо);

– ознайомлення учасників освітнього процесу із алгоритмом дій у разі увімкнення сигналу повітряної тривоги;

– популяризація ненасильницької моделі поведінки;

– формування моральної поведінки, активної життєвої позиції, єдності слова і діла в особистості, готовності брати активну участь у житті своєї держави;

– ознайомлення педагогів та батьків здобувачів освіти з основними закономірностями та умовами сприятливого розвитку дитини.

– професійне самовизначення, самовдосконалення, розвиток власних здібностей і компетенцій

– труднощі у навчанні та готовність до навчання

– емоційна підтримка, зниження рівня тривожності

– профілактика шкідливих звичок

– подолання злочинності серед неповнолітніх

– оволодіння дітьми знаннями та навичками, необхідними для формування культури здорового способу життя

• Виявлення учнів, які потребують підвищеної педагогічної уваги;

• Виявлення дітей, соціально вразливих категорій;

• Соціально- побутове орієнтування;

• Профілактика правопорушень;

• Профілактика торгівлі людьми;

• Проведення заходів щодо саморозвитку та самовиховання;

• Сприяння усвідомленому вибору професії;

• Виявлення та супровід постраждалих від воєнної агресії РФ;

• Формування навичок мінної безпеки;

• Співпраця з органами державної влади.

Систематична робота психологічної служби намагається забезпечувати своєчасне вивчення психічного та фізичного розвитку учнів, мотивів їхньої поведінки і навчальної діяльності з урахуванням вікових, інтелектуальних особливостей, створення умов для саморозвитку та самовиховання.

Особливу увагу звертали на формування навичок здорового способу життя учнів.

Проводились диспути: Повага до людської гідності.

Життя – найдорожчий скарб.

Вплив смартфонів на психічний стан особистості.

Тренінгові заняття: Булінг, мобінг, кібербулінг та наслідки. Емоції в житті людини.

Просвітницька робота психолога проводилась з учнями, та педагогами.

· Розвиваючі заняття з розвитку мислення, уваги, уяви, пам'яті (1 - 4кл.)

· Заняття з профілактики торгівлі людьми (5 – 9 кл.)

· Бесіда з учнями про жорстокість, насильство.

· Бесіда про алкоголізм та куріння ( 8 – 9 кл.)

· Бесіда з учнями про правила поведінки на уроках ( 1 – 4 кл.) · Бесіди з учнями «групи ризику» про правопорушення, жорстокість, паління.

· Проведено розвиваючі заняття за програмою «Основи самопізнання» (6-7 кл)

/Files/images/2020-тол (2).jpg

/Files/images/2020-тол (1).jpg

· Корекційні заняття за програмою «Кроки до дорослості» (9 кл)

· Бесіда «Нікотинова залежність підлітків» ( 8-9 кл.)

· Тренінг «Життя – найвища цінність» (9кл.) · Заходи в рамках ”16 днів проти насильства” :

· ” На доброму серці тримається світ ” 1-2 класи.

· Групове консультування учнів «Насильство в сім’ї, як себе захистити» ( 7 – 9 кл.)

· Проведено тиждень толерантності у школі.

/Files/images/2021- толер..jpg

· Проведено заняття «Іще раз про СНІД» до Всесвітнього дня боротьби зі СНІДом.(5-9 кл)

· Коментований перегляд фільму «Станція призначення – життя!» (9 кл)

· Перегляд відеоролику «Ми проти насильства над дітьми» ( 5-9 кл.)

· Перегляд презентації «Торгівля людьми».

· Перегляд відеороликів «Вся правда про наркотики», «ВІЛ/СНІД» та ін..

Соціальним педагогом проведяться організаційні, просвітницькі, профілактичні заходи з метою запобігання жорстокому поводженню з дітьми, насиллю в сім’ї, використання непосильної дитячої праці, булінгу , виховні години із формування соціальних навичок у дітей: «Насильству не місце в школі та сім’ї»,

заняття з елементами тренінгу,

групові та індивідуальні консультації батькам: «Попередження внутрішньосімейних конфліктів», «Запобігання насильству над дітьми»,

/Files/images/10- день проти.jpg

/Files/images/2021- СНІД 2.jpg

Психологічний онлайн тренінг для вчителів "Як емоційно не згоріти на роботі?"

Важлива інформація у період воєнного стану:

1. Ресурс для допомоги у розшуку розлучених з батьками або зниклих безвісти дітей. - https://missingchildreneurope.eu/missing-children.../

2. Поради для батьків “Як надати дитині психологічну допомогу під час війни” - https://tsn.ua/.../yak-nadati-ditini-psihologichnu...

3. Поради для пакування “Антитривожної” валізки для малечі” - https://nashkiev.ua/.../antitrivozhna-valizka-scho...

4. Інформація “Синдром того, хто вижив: що треба знати, тікаючи від війни” - https://tsn.ua/.../sindrom-togo-hto-vizhiv-scho-treba...

5. Поради “Як не стати жертвою торгівлі людьми закордоном?” - https://life.pravda.com.ua/society/2022/03/18/247861/

Кiлькiсть переглядiв: 284