У новому 2023/2024 навчальному році найголовнішим завданням соціально-психологічної служби – є забезпечення безпеки здобувачів освіти. Відповідно до Закону України «Про соціальні послуги» одним із чинників, що можуть зумовити складні життєві обставини, є шкода, завдана бойовими діями, збройним конфліктом чи тимчасовою окупацією.
Також завданнями соціально-психологічної служби є психологічний та соціально-педагогічний супровід дітей із сімей учасників бойових дій, психологічний і соціально-педагогічний супровід дітей із сімей, які мають статус внутрішньо переміщених осіб (ВПО), допомога дітям та сім’ям, які постраждали у військових конфліктах, допомога ветеранам і членам їхніх родин, самовдосконалення, розвиток власних здібностей і компетенцій, професійне самовизначення, психологічний супровід дітей з особливими освітніми потребами в умовах інклюзивної освіти, профілактика різних видів залежності (адиктивна поведінка), профілактика шкідливих звичок (вживання наркотичних речовин, напоїв, що містять алкоголь, тютюнопаління), формування культури здорового способу життя, домашнє насильство, булінг/кібербулінг, дитяча злочинність, торгівля людьми, суїцидальні нахили дітей.
Фаховий соціально-педагогічний патронаж забезпечує соціальний педагог – Добровольська О.С., практичний психолог Куліш А.О.
– ознайомлення педагогів з технологіями надання першої психологічної допомоги учасникам освітнього процесу та запровадження «Психологічної хвилинки» під час уроків;
– інформування з проблем торгівлі людьми;
– інформування з питань запобігання та протидії домашньому насильстві в умовах воєнного стану в Україні;
– формування у здобувачів освіти національних та європейських цінностей;
– інформування про вплив та наслідки вживання наркотичних, психоактивних речовин, алкоголю та тютюнопаління;
– ознайомлення учасників освітнього процесу із загрозами, які може нести інтернет (шахрайство, спам, кібербулінг тощо);
– ознайомлення учасників освітнього процесу із алгоритмом дій у разі увімкнення сигналу повітряної тривоги;
– популяризація ненасильницької моделі поведінки;
– формування моральної поведінки, активної життєвої позиції, єдності слова і діла в особистості, готовності брати активну участь у житті своєї держави;
– ознайомлення педагогів та батьків здобувачів освіти з основними закономірностями та умовами сприятливого розвитку дитини.
– професійне самовизначення, самовдосконалення, розвиток власних здібностей і компетенцій
– труднощі у навчанні та готовність до навчання
– емоційна підтримка, зниження рівня тривожності
– профілактика шкідливих звичок
– подолання злочинності серед неповнолітніх
– оволодіння дітьми знаннями та навичками, необхідними для формування культури здорового способу життя
• Виявлення учнів, які потребують підвищеної педагогічної уваги;
• Виявлення дітей, соціально вразливих категорій;
• Соціально- побутове орієнтування;
• Профілактика правопорушень;
• Профілактика торгівлі людьми;
• Проведення заходів щодо саморозвитку та самовиховання;
• Сприяння усвідомленому вибору професії;
• Виявлення та супровід постраждалих від воєнної агресії РФ;
• Формування навичок мінної безпеки;
• Співпраця з органами державної влади.
Систематична робота психологічної служби намагається забезпечувати своєчасне вивчення психічного та фізичного розвитку учнів, мотивів їхньої поведінки і навчальної діяльності з урахуванням вікових, інтелектуальних особливостей, створення умов для саморозвитку та самовиховання.
Особливу увагу звертали на формування навичок здорового способу життя учнів.
Проводились диспути: Повага до людської гідності.
Життя – найдорожчий скарб.
Вплив смартфонів на психічний стан особистості.
Тренінгові заняття: Булінг, мобінг, кібербулінг та наслідки. Емоції в житті людини.
Просвітницька робота психолога проводилась з учнями, та педагогами.
· Розвиваючі заняття з розвитку мислення, уваги, уяви, пам'яті (1 - 4кл.)
· Заняття з профілактики торгівлі людьми (5 – 9 кл.)
· Бесіда з учнями про жорстокість, насильство.
· Бесіда про алкоголізм та куріння ( 8 – 9 кл.)
· Бесіда з учнями про правила поведінки на уроках ( 1 – 4 кл.) · Бесіди з учнями «групи ризику» про правопорушення, жорстокість, паління.
· Проведено розвиваючі заняття за програмою «Основи самопізнання» (6-7 кл)
· Корекційні заняття за програмою «Кроки до дорослості» (9 кл)
· Бесіда «Нікотинова залежність підлітків» ( 8-9 кл.)
· Тренінг «Життя – найвища цінність» (9кл.) · Заходи в рамках ”16 днів проти насильства” :
· ” На доброму серці тримається світ ” 1-2 класи.
· Групове консультування учнів «Насильство в сім’ї, як себе захистити» ( 7 – 9 кл.)
· Проведено тиждень толерантності у школі.
· Проведено заняття «Іще раз про СНІД» до Всесвітнього дня боротьби зі СНІДом.(5-9 кл)
· Коментований перегляд фільму «Станція призначення – життя!» (9 кл)
· Перегляд відеоролику «Ми проти насильства над дітьми» ( 5-9 кл.)
· Перегляд презентації «Торгівля людьми».
· Перегляд відеороликів «Вся правда про наркотики», «ВІЛ/СНІД» та ін..
Соціальним педагогом проведяться організаційні, просвітницькі, профілактичні заходи з метою запобігання жорстокому поводженню з дітьми, насиллю в сім’ї, використання непосильної дитячої праці, булінгу , виховні години із формування соціальних навичок у дітей: «Насильству не місце в школі та сім’ї»,
заняття з елементами тренінгу,
групові та індивідуальні консультації батькам: «Попередження внутрішньосімейних конфліктів», «Запобігання насильству над дітьми»,